Afghanistan-kveld på Litteraturhuset i Oslo

Torsdag 12. mai inviterer Fengslede Forfatteres Komité til Afghanistan-kveld på Litteraturhuset i Oslo. Denne kvelden kan du bli kjent med afghanske forfattere i Norge, med en animatør fra Kabul som nylig har bosatt seg i Norge, og du kan få se dokumentarkortfilm fra Afghanistan. Målet med arrangementet er å gi et innblikk i et Afghanistan vi sjelden ser eller hører om.

Medvirkende er Ahmad Ghulam, forfatterne Maryam Azimi og Khalid Nawisa, dokumentarfilmskaper Nadia Hosseini og animatør og billedkunstner Said Mohsen Hosseini.

Arrangør er Norsk PENs Fengslede Forfatteres Komité, som har tatt initiativ til en serie arrangementer med formål å presentere utenlandske forfattere som lever og arbeider i Norge, og andre med særlig tilknytning til og kunnskap om de ulike landene.

Norsk PENs Fengslede Forfatteres Komité består av medlemmer fra Norsk PEN, Den norske Forfatterforening, Norsk Oversetterforening, Norske Barne- og Ungdomsbokforfattere og Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening.

Arrangementet er gratis og finner sted på Litteraturhuset i Oslo, Amalie Skram (2. etasje), torsdag 12. mai kl. 19.00.