Det tradisjonsrike OVERSETTERTREFFET har fått nytt navn: KOLLEGATREFF, og møter høstmørket med sitt faste innslag BASTIANTREFFET torsdag 13. november kl. 18.00 i Rådhusgata 7.

Årets vinnere av «folen», Eivind Lilleskjæret, som fikk prisen for oversettelsen av Tschick – adjø, Berlin! av den tyske forfatteren Wolfgang Herrndorf, utgitt på Bastion forlag, og Eve Marie Lund, som fikk prisen for oversettelsen fra afrikaans av Marlene  van Niekerks roman Agaat, utgitt på Forlaget Press, kommer for å snakke om bøkene og oversettelsene.

Kollegatreff avholdes i Rådhusgata 7 i Oslo ca. fire ganger i året.

Det virkelig uformelle forum for nerdete, interne og interaktive temaer av interesse for en oversetter. Stedet for fengslende foredrag, gode innspill og heftig debatt om litteratur og språk. Aktuelle og varierte temaer. Høstens faste innslag er det årlige Bastiantreffet med de aktuelle vinnerne av Bastianprisene. Arrangementskomiteen tar gjerne imot forslag til temaer. Oversettere som ikke er medlemmer av NO er hjertelig velkomne på treffene.

Enkel servering av typen pizza med dertil egnet drikke. Utenbysboende får dessverre ikke dekket reise- eller oppholdsutgifter til treffene i Rådhusgt. 7, men foreningen påberoper seg ikke monopol på konseptet «kollegatreff». Dette kan gjerne gjennomføres av små eller store kollegagrupper i inn- og utland.

Arrangementskomiteen består av Bård Kranstad, Hilde Lyng og Hege Mehren