Velkommen til kollegatreff torsdag 16. november kl. 19 i Rådhusgata 7.

Kom og la deg overvelde! Med gjendiktinga frå dansk av Inger Christensens Det fekk lyrikar Endre Ruset ein ærerik plass på kortlista til Bastianprisen, og han kvitterer med å komme til oss. Diktsamlinga kom ut i 1969, men boka er like aktuell i dag. Ruset vil snakke om arbeidet og lese opp. Kor ofte har vi diktopplesing i NO? Christensen (1935-2009) er banebrytande og lett å lese, samfunnsengasjert og skriv innanfor strenge rimmønster og andre formkrav, og har elles rykte for å vere overveldande. Somme kjenner kanskje boka Alfabet, som opnar med: Abrikostræerne findes, abrikostræerne findes … (Tips: Eit dikt frå samlinga Det er nydeleg tolka i viseform av Pia Raug. Gå på Spotify og søk på artisten og «En ørken».)

Bokomslag for Inger Christensens "Det". foto.Grunngivinga til Bastiankomiteen 2017: «Som en av Nordens største lyrikere og som en av de mest fremstående representanter for poetisk eksperimentalisme, er det gledelig at Inger Christensen fortsetter å bli gjendiktet til norsk. Det regnes gjerne som Christensens gjennombruddsverk og et hovedverk i den europeiske modernismen. Samlingen er blitt stående som et av de mest betydelige konstruksjonsarbeidene innen systemdiktningen. Og i fjor ble den altså for første gang gjendiktet til norsk. Med autoritet og lekenhet makter Ruset å gi dette komplekse verket en moderne og spenstig norsk språkdrakt. Han aktualiserer og revitaliserer på mange måter originalteksten og gjør den enda mer tilgjengelig og trollbindende for dagens lesere.»

Endre Ruset er fødd i Molde og busett i Oslo. Berre 20 år gammal, i 2001, debuterte han med Ribbeinas vingespenn, til fine kritikkar. Han har så langt komme med fire eigne diktsamlingar, har vore engasjert i Bjørnsonfestivalen sidan starten i 1992 og vore kunstnarisk leiar på Norsk litteraturfestival på Lillehammer, i tillegg til diverse andre litterære aktivitetar. Han har fått Bjørnsonstipendet og i 2015 Bokhandlerforeningens forfatterstipend for å utvikle seg vidare.

Det blir som vanleg lett servering. Omsetjarkollegaer som ikkje er medlem av NO, er også varmt velkomne.

Vertskap er Tove Bakke, Hege Susanne Bergan og Bård Kranstad.