Oversetterforumet inviterer nok en gang til Møteplassen. Et sted for faglig påfyll og hyggelig sosialt samvær med oversettere av ulikt slag, både tekstere, tolker, tegnspråktolker, translatører og litterære oversettere.

Tid: Torsdag 21. januar klokken19
Sted: NFFs og Fritt Ords lokaler i Uranienborgveien 2 (rett bak slottet).

Hva vet du egentlig om tegnspråk? Og hvor mye av dette er myter?

Hvem er egentlig Tolkeforbundet? Hvordan jobber en tegnspråktolk?

Denne gangen blir det to foredragsholdere, Magnhild Rød Michalsen og Lise Weggersen, begge fra Tolkeforbundet. Etterpå blir det anledning til å stille spørsmål. Så er det tid for å hente fram gjemt og glemt kunnskap når vi inviterer til en uhøytidelig kulturquiz med quizmaster Cecilie Winger: ”Brenn ikke inne med kunnskapen!” Sett sammen ditt eget lag eller møt opp og finn sammen med andre kunnskapsrike språkfolk. Vi ser for oss både rene foreningslag og blandede grupper. Maks. antall deltakere på hvert lag er 5. Arrangørene stiller med penn og papir. Quizen begynner ca. klokken 20.30

Det blir anledning til å kjøpe forfriskninger av typen vin, øl og snacks.

Oversetterforumet består av Norsk audiovisuell oversetterforening, Norsk Oversetterforening, Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening, Norsk Tolkeforening, Tolkeforbundet og Statsautoriserte Translatørers Forening.