2. til 6. mars inviterer det humanistiske fakultet alle språkinteresserte til en festival viet ord og språk. Se den store ordutstillingen, konkurrer om å skrive den beste historien på seks ord og kom på inspirerende arrangementer.

Festivalutstilling: I foajéen i Niels Treschows hus står ordutstillingen hele festivaluken. Her kan du kose deg med å lese om ord fra alle språkene vi underviser i. Hvert språk er representert med en stor plakat som viser ett ord fra det språket, satt inn i en historisk, språklig og kulturell sammenheng. Det er hele 27 plakater, så kom gjerne innom flere ganger! Åpent hver dag fra 08.00 til 18.00.

Konkurranse: Bor det en mikroforfatter i deg? Klarer du å fatte deg i korthet? Da er denne konkurransen for deg. Skriv en historie på nøyaktig seks ord og vinn heder og ære, signerte bøker av forfatter og jurymedlem Janne Stigen Drangsholt, og språkbøker. Mer informasjon finner du her.

I tillegg blir det foredrag med Helene Uri, språksjov med Linda Eide og Ruth Vatvedt Fjeld skal snakke om banning på norsk.

Se fullt program her.