Vi videreformidler følgende utlysning fra Tidsskriftet Mellom:

Brenner du for oversettelse og oversatt litteratur? Vi leter etter nye redaksjonsmedlemmer til vårt lille, men ivrige team!

Tidsskriftet Mellom er et rom for litteratur- og oversettingsinteresserte, mellom språk, mellom skribenter, mellom tekster.

Vi trykker oversettelser og tekster om oversettelse i alle sjangrer, samt kritikk av oversatt litteratur. Vi vil være med på å utvide den oversatte kanonen, løfte frem verdien som ligger i oversettelse, og vise bredden i hva oversettelse kan være. Vi gir ut to trykte numre i året, og dagens redaksjon består av Olivia Lasky, Julia Skorupska, Amanda Aaserød og Ingvill Kjærstein. Du kan lese mer om tidligere numre på nettsiden vår: https://tidsskriftetmellom.no

Som redaksjonsmedlem vil du bidra til redaksjonelt tekstarbeid, samt daglig drift av tidsskriftet.

Skriv gjerne en kort epost om din bakgrunn og hvordan ønsker å bidra til Norges eneste tidsskrift dedikert til litteratur i oversettelse – redaksjonen@tidsskriftetmellom.no.

Oversettere av ikke-vestlige språk oppfordres til å søke. Det er også en fordel om nynorsk er hovedmålet ditt.

Redaksjonen til Mellom arbeider på frivillig basis.