Pingle og  dust på date — en lett samtale om illustrerte barnebokbestselgere – og Kine Cox og Tom Gates stikker også innom en tur for å sjekke at alt går ordentlig for seg. Kirsti Vogt og Hege Mehren er oversetterne bak tre av bokseriene som er bestselgere på barneboklistene for tiden, Dustedagboka, Gutta i trehuset og En pingles dagbok.

På kollegatreffet den 12. februar kl 19. møtes oversetterne i Rådhusgata 7 for å fortelle og prate om fenomenet.

Kollegatreff avholdes i Rådhusgata 7 i Oslo ca. fire ganger i året.

Det virkelig uformelle forum for nerdete, interne og interaktive temaer av interesse for en oversetter.  Stedet for fengslende foredrag, gode innspill og heftig debatt om litteratur og språk. Aktuelle og varierte temaer. Arrangementskomiteen tar gjerne imot forslag til temaer. Oversettere som ikke er medlemmer av NO er hjertelig velkomne på treffene.

Enkel servering av typen pizza med dertil egnet drikke. Utenbysboende får dessverre ikke dekket reise- eller oppholdsutgifter til treffene i Rådhusgt. 7, men foreningen påberoper seg ikke monopol på konseptet «kollegatreff». Dette kan gjerne gjennomføres av små eller store kollegagrupper i inn- og utland.

Arrangementskomiteen består av Bård Kranstad, Hilde Lyng og Hege Mehren