Norsk PEN inviterer til postkortaksjon lørdag 7. desember kl. 12:00 til 15:00 i 3. etasje på Litteraturhuset i Oslo.
Fra Norsk PENs program:

«Verden rundt sitter bloggere, forfattere, journalister og andre skribenter fengslet for sine ytringer. Noen av dem har ikke vært ute av fengselet på over ti år, noen er idømt livstid. Andre er truet eller forfulgt. En viktig ting vi kan gjøre for dem, er å vise at de ikke blir glemt.

Derfor arrangerer Norsk PENs Komité for fengslede forfattere et hyggelig og viktig førjulstreff: Kom innom 3. etasje på Litteraturhuset den 7. desember, mellom 12 og 15, og bli med på postkortaksjonen!

Vi serverer gløgg og pepperkaker, og sammen skriver vi postkort og hilsener til forfulgte forfattere og skribenter verden rundt som er fengslet for sine ytringer. Vi stiller med kort, postadresser og godt selskap – alt du trenger å gjøre, er å møte opp. Du trenger ikke være medlem av PEN for å være med.

Sammen med skribenter, PEN-medlemmer og andre juleshoppere kan du bidra til å gi forfulgte skribenter en oppmuntring i mørketida.»

Lenke til Facebook-arrangement finnes her.