Berlin – utleieregler

Alle medlemmer av Norsk Oversetterforening kan få opphold i foreningens leilighet i Berlin etter skriftlig søknad. Utlysning finner sted to ganger i året: I november for perioden januar-juni og i april for perioden juli-desember. Eget søknadsskjema blir sendt ut ved hver utlysning og skal benyttes. Etter at hovedtildeling er foretatt, vil medlemmene fortløpende kunne søke om leie i uker som står ledige. Søknader om opphold vurderes av administrasjonen, etter fullmakt fra styret. Leiligheten leies ut på ukebasis.

Dersom flere medlemmer ønsker å benytte leiligheten i samme tidsrom, tildeles opphold ved loddtrekning. Det blir også tatt hensyn til om søkerne har benyttet leiligheten tidligere.

Leier får disponere hele leiligheten under oppholdet, slik at det er anledning til å invitere med seg familie og venner uten tillegg i ukeleien. Maks antall personer som kan bo i leiligheten samtidig er fire, store som små. Dersom leietiden er mindre enn en uke, må det likevel betales leie for hele uken.

Husordensregler for Starnberger Strasse 8 må respekteres.

Tap av nøkler betales med kr 600.

Leietid: Fra mandag til mandag. Innsjekking tidligst kl. 15.00, utsjekk senest kl. 12.00. Du kan la bagasje stå i gangen. Leiligheten vaskes mellom kl. 12.00 og kl. 15.00, og da må den være tom for oversettere.

Husleie: kr 2 500 per uke, inkludert renhold. For påfølgende uker i samme leieforhold betales kr 2 000. Du legger selv på sengetøyet og tar det av når du reiser. Brett sengetøy og brukte håndklær sammen og legg alt i gangen.

Leiligheten skal holdes i orden og se akseptabel ut ved avreise. Tørrvarer kan stå igjen, men tøm kjøleskapet før du reiser! Og sørg for at det ikke står igjen oppvask.

NORSK OVERSETTERFORENING